Karina Lehmann Skønhedspleje i Herning tager ikke hvilke som helst produkter ind. Det kræver sit at komme på hylden og at blive udvalgt som et produkt, kosmetologerne dagligt bruger til klienterne, men et nyt brand er kommet indenfor på Banegårdspladsen – et ægte spa-eventyr

”Elemis”. Har man været på cruisetogt i Caribien eller i storbyerne i USA, har man givet set de store billboards med reklamer for netop Elemis. Et engelsk produkt, som i den grad tager sit udgangspunkt i naturen.

– Det bliver nærmest ikke mere naturligt, lyder det fra Karina Lehmann, som har drevet egen skønhedsklinik i 23 år og derfor ikke bare er sådan at overtale til nye mærker på hylderne.

– De produkter, vores kunder kan købe i klinikken, er de produkter, de bliver plejet og forkælet med under vores behandlinger i klinikken, så de skal være unikke. Det skal være det bedste af det bedste, og de brands skal stå på hylderne. Vi skal ydermere kunne stå indenfor dem og kunne arbejde med dem, lyder det.

– Elemis er ét af disse brands. Det er fantastisk. Rent, lækkert, sundt og et af de ganske få på markedet, der rent faktisk er klinisk dokumenteret som værende naturtro.

Det er desværre således, at man i den kosmetiske verden ikke nødvendigvis skal kunne dokumentere, hvad der er i de enkelte produkter, men Elemis vælger at få alle produkter klinisk testet for egen regning, og gør man det, skal man lægge alle tests frem.

– Det er jo omvendt psykologi – men det virker, for de har produkter, der kan bære det. Det er rene, naturlige og superlækre produkter – og det mærker man, når man bruger dem, understreger Karina

Den enkeltes behov

– Med Elemis taler vi om de kraftigste biologisk aktive stoffer, der er tilgængelige fra ”over og under” jordoverfladen. Samtidig er Elemis’ store opmærksomhed på detaljen, de banebrydende formler og bemærkelsesværdigt transformative resultater det, der virkelig adskiller vores hudpleje fra andre brands, lyder det fra Customer Development Manager hos Elemis, Rikke Soon Petersen.

– Produktserien er ikke ny, men ny her i Skandinavien. Godt kendt i det meste af verden. Har man eksempelvis fløjet på første klasse på de lange ruter, er man givet blevet forkælet med produkter fra Elemis i vip-loungen, mener Rikke.

– Hvordan man behandler sin hud og sin krop, er en livsstil og enormt individuelt. Fra kvinde til kvinde, fra mand til mand. Men heldigvis er der flere og flere, der går op i at bruge gode, sunde og naturlige produkter – dagligt.

Det er blevet en del af hverdagen at pleje sig selv, og det stiller høje krav til kosmetikbranchen. Det kan vi hos Elemis godt lide – for vi kan nemlig være med på øverste hylde, lyder det fra Rikke.

– Det, der er vigtigt for den enkelte forbruger, er, at man kigger på, hvor man er i livet. Er man ung eller ældre? Er man stresset, eller er man i balance? Er man netop blevet forælder? Der er så mange aspekter i livet – og om man vil det eller ej, så afspejler disse sig i huden. Men der er veje igennem det. Gode, sunde og rene produkter – til både mænd og kvinder.

Superfood

– Vi arbejder med naturlige peptider og antioxidanter. Siafrø og blåbær. Vi har grøntsager og bær som eksempelvis solbær og broccoli superfood på krukke. Alt dette arbejder vores laboranter og kemi inginører med hver eneste dag for hele tiden at optimere. Vi vil være det britiske luksushudplejemærke nummer ét.

– Der er for Elemis ikke et alternativ, og det kan jeg, som medarbejder, rigtig godt lide. Det stiller krav til os – og til mig.

Der er produktserier til alle – også til veganere, som måske særligt er den yngre generation, som i den grad går op i det veganske – også til huden.

– Produkterne fedter ikke. De plejer. De fugter, og de virker. De holder, hvad de lover, siger Karina.

– Vi tillader os at markedsføre os under ordet ”superfood”, for det er lige før, det er spiseligt, lyder det fra Rikke.

– Eksempelvis en Superfood Blackcurrant Jelly Exfoliator, som ikke indeholder glycerin. En superblid, men effektiv ansigtsskrub, syltet ind med antioxidantrige frugtekstrakter og sort te-ekstrakt, solbær peeling partikler, solbær frø olie samt vindrue ekstrakt. Giver glas og glød, nærende og fugtendemed blåbærekstrakt, som har et højt indhold af vitaminer og miniraler. Huden føles blødere og glattere.

– Det er da det rene slik …

Elemis findes nu i 92 lande og har gennem tiden vundet mere end 300 priser i branchen.

– Her er tale om lækkerier, mener Karina.

Opstramning

– I den grad et produkt, der bliver ved med at udvikle sig og følge med tiden. De tager ansvar for deres produkt og for naturen, for miljøet.

Det er ikke dog produkter det hele. Elemis har også udviklet en maskine til behandlinger i klinikkerne, og her er der tale om fem forskellige behandlinger. Eksempelvis kan vi stramme ansigtsmuskulaturen op, og vi giver ilt til huden, så den selv arbejder med at udfylde linjerne.

Maskinen kan rense i dybden med ultrasonic teknologi. Maskinen arbejder i dybden på den enkeltes hudtype.

– Jeg kan kun anbefale, at man lige kigger i Elemis’ retning og ser, hvad de byder på, lyder det fra Karina Lehmann, der altid gerne fortæller mere og byder ind med gode råd i klinikken på Banegårdspladsen i Herning.

Del denne artikel: