Det er nu et par måneder siden, at 40-årige Anja Lund Graversgaard slog dørene til Brillant op på Bredgade i Herning. En lillesøster til Brillant på Strøget i Ikast, hvor hun har haft sin dagligdag i mere end 22 år, og været indehaver af de seneste fire

 

Nok er Brillant den nye diamant i Herning, men butikken byder på masser af historie. Indehaveren, Anja Lund Graversgaard, har vejledt og guidet kunder i søsterbutikken i Ikast i mere end to årtier.

Nu deles arbejdstiden i de to butikker sammen med personalet.

– Det føles godt, siger Anja med et bredt smil. Vi er blevet taget virkelig godt imod i Herning, og det sætter vi meget stor pris på, lyder det fra Anja, som er superglad for sin beslutning.

– Gågaden i Herning byder på en superhyggelig atmosfære. Den stemning vil vi gerne bidrage til og være med til at bakke op om. Her mærker man de enkelte specialbutikker med hver deres passion for deres varer. Det holder jeg af. At man mærker forskelligheden i hver butik. At vi alle har noget på hjerte. Det handler om at yde service – den bedste service. Noget, vi i Brillant lægger meget stor vægt på, lyder det fra Anja. Det var egentlig lidt af et tilfælde, jeg kom i lære hos Brillant, men de mange år bag disken fortæller det hele. Jeg elsker ganske enkelt mit job. Jeg holder af at yde en god service over for vores kunder, og kontakten med kunderne er det, der betyder mest for mig.

– Det er vigtigt, at man følger med tidens trends og fornyr sig og ikke falder hen. Vi er i et fag, som udvikler sig hele tiden. Hos Brillant følger vi med den udvikling. Beslutningen om en ny butik i Herning denne sommer var kun mulig, fordi jeg har et fantastisk personale, der står bag mig. Men bag et fantastisk personale står der også en god chef, siger Anja med et glimt i øjet.

Egen urmager

I dag er der mere salg i smykkebranchen end tidligere. Mange kommer og køber smykker til sig selv, hvilket man ikke gjorde tidligere. Engang var smykker noget, man gav – eller fik – i gave. Men i dag fås smykker i alle prisklasser. Spørgsmålet er bare, hvad du søger.

Én af de varer Brillant i Herning virkelig har mærket, at kunderne har taget ekstra godt imod, er ure. Både til kvinder og mænd.

– Vi sælger ikke bare ure. Vi har også vores egen urmager, fortæller Anja.

Jan Grønbæk har igennem mange år foretaget store som små reparationer af nye og gamle ure. Nogle skal blot have nyt batteri, andre et led af eller på kæden. Og så er der de små ting. Dem, der kræver lup og en sikker hånd.

– Det handler om at have øje for detaljen, lyder det fra Jan, som tager imod både små og store ure. Armbåndsure såvel som bornholmere og alt der imellem. Gammelt som nyt. Jeg har endnu ikke måttet opgive, siger han.

– Der er ikke mange urmagere mere. Det betyder, at de fleste butikker sender kundernes ure ind til reparation. Dette giver ventetid. Men ikke her. Vi mærker tydeligt, at kunderne sætter stor pris på, at størstedelen af reparationerne kan laves fra dag til dag, hvilket betyder, at kunden ikke skal vente i ugevis på at få uret tilbage.

Jeg elsker ganske enkelt mit job, Jeg holder af at yde en god service over for vores kunder…

Anja Lund Graversgaard

Lækkert og indbydende

Det at åbne en smykkebutik i en by, hvor der allerede findes kolleger, der har nogenlunde samme varer på hylderne, skræmmer ikke Anja.

– Det handler igen om service. Vores ekspertise og vores piger, som hver dag møder ind for at give kunderne den bedste oplevelse – uanset om det er en lille ting til dem selv, de er på jagt efter, eller om det er gaven, der bekræfter – og beviser – kærligheden, lyder det fra Anja.

Når nogen kommer ind og skal købe gaven til deres udkårne, gaven til veninden eller til en anden, man har kær, så er det ikke alene fagligheden, der er vigtig. Også det, at der er tænkt over detaljerne med indpakning, vejer højt hos pigerne i Brillant.

– Smykker er personlige, og derfor er servicen, fagligheden og ekspertisen i vores fag enormt afgørende.

Den nye butik på Bredgade i Herning ligner sin søster i Ikast, og det var meget vigtigt for Anja, da genkendelighed er en væsentlig faktor.

– Et smykke er noget meget personligt. Mange af vores kunder kommer igen og igen, fordi de føler tryghed i, at de kan genkende vores produkter, også selv om de hele tiden ændrer sig – nogle gange meget, nogle gange ganske lidt. For det gør vores produkter, og det skal de – ellers går vi og butikken i stå.

Som i alle brancher er det vigtigt for en smykkebutik at forny sig. Vigtigt hele tiden at være opdateret i forhold til mode, trends og kundernes individuelle smag.

– Derfor vil vi også hele tiden kunne præsentere dig for nye smykker og nye måder at sætte smykker og farver sammen på. Kom forbi, og nyd synet af vores skiftende vinduesudstillinger. Kom ind i butikken, og lad dig blive inspireret – vi vil elske at hjælpe og guide dig. For alt i smykker er vores passion, slutter Anja.

Del denne artikel: